Premiera w YouTube!
Takiej reklamy Muzeum Papiernictwa jeszcze nie miało! W ramach realizacji projektu finansowanego z funduszy norweskich i funduszy EOG oraz środków krajowych powstał telewizyjny spot, który będzie emitowany w stacji ogólnopolskiej i regionalnej, zachęcając do odwiedzenia dusznickiego młyna papierniczego. To wstęp do przyszłorocznej promocji efektów projektu, wśród których będą m.in. dwie nowe wystawy stałe.
Najtrudniejszym zadaniem okazało się przygotowanie scenariusza spotu. Co i jak pokazać? Co powiedzieć? Przecież to zaledwie kilkadziesiąt sekund! Wypracowaliśmy w muzeum dziesięć zróżnicowanych propozycji, decyzja nie była więc łatwa. Ostatecznie firma realizująca zlecenie – BeLogic Studio – przedstawiła scenopis zbudowany na podstawie wybranych wątków, który przyjęliśmy.
Wykorzystując sprzyjającą aurę, sceny z lotu ptaka nakręcono jeszcze w trakcie prac nad scenariuszem, później ruszyły zdjęcia we wnętrzu młyna. Zagrali w większości amatorzy, bardzo dzielnie spisały się dzieci, choć ujęcia trzeba było powtarzać wielokrotnie. Do zbliżeń ukazujących czerpanie papieru w zwolnionym tempie wykorzystano specjalną kamerę. Powstał obszerny materiał, z którego najlepsze kadry trafiły do precyzyjnego montażu. Część z nich poddano cyfrowej obróbce w celu uzyskania pożądanego efektu wizualnego.
Wyszło? Do premiery telewizyjnej jeszcze dość daleko, dlatego zapraszamy do obejrzenia spotu „Zaczerpnij historii” na stronie Muzeum Papiernictwa w serwisie YouTube.
Projekt, w ramach którego powstał spot to „Renowacja i adaptacja na cele kulturalne zabytkowego budynku suszarni oraz zabezpieczenie przeciwpożarowe kompleksu Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju wraz z konserwacją i digitalizacją zbiorów”.